söndag 22 januari 2012

Kalas!

Var på en temakväll på Kraftstationen i Malmö i fredags. Sedan jag blivit deklarerad (tillsammans med min tvilling) som HarryPotter-nörd, var jag välkommen att delvis planera den kväll som skulle gå under namnet Harry Potter. Det känns hedrande att vara så insatt i ämnet, men ska jag se det som positivt eller negativt? Kanske vet jag snart för mycket.
Kvällen blev helt klart lyckad (mat från Hogwarts, film, maskerad, allt!). Vi hade två laglekar där jag hade kommit på idén om att dela in oss i de fyra elevhemmen med hjälp av den talande hatten. Kort sagt var kvällen väldigt lyckad! Jag älskar allt som har med Hogwarts att göra att jag önskat att även jag fick antagningsbrev skickat med en uggla.
Igår var det kalas för min bästis som fyllt 19. Hon fick en magisk mugg av mig som ändrar färg i värme. Gå in på photobox.se så hittar ni den jag beställde!

I och med att den nya terminen inte börjar förrän imorn kunde jag för en gångs skull inte känna någon stress med skolarbete, då jag inte har någon. Satt hela eftermiddagen och la pussel. Det är väldigt rogivande, även om det kanske låter tråkigt i längden. Önskade mig pussel i julklapp, men jag tror folk ser mig som ännu mer vuxen än vad jag känner mig. Man brukar säga "hitta barnet inom sig", men jag tror snarare jag ska hitta ansvaret inom mig. Eller vuxenheten, vad man nu säger.

En rolig sak att berätta: Har fått äran att spela trumpet på min kusins bröllop i juni :) Ser fram emot det väldigt mycket och ska verkligen se till att jag spelar så vackert som jag någonsin kan!

1 kommentar: