tisdag 31 januari 2012

Haparanda!

Idag hade jag min första körlektion på körskolan. Det var lite nervöst och spännande på samma gång. Lyckades glida på isen vilket resulterade i ett skrik från min sida och lite hopp med bilen. Undrar hur jag kommer reagera när det är dags för halka. Jag har bara betalat för tio lektioner än så länge och hoppas jag kan hålla mig inom den ramen med. Detta blir en utmaning för mig själv.

Ett av mina mål i livet är att ge ut en bok, om det så är via bokförlag eller trycker ut den själv. Har faktiskt börjat skissa på en novell och håller tummarna på att jag lyckas slutföra den. Tidigare har jag alltid kollat på hur många sidor jag skriver, men nu fokuserar jag mer på innehållet och att det ska bli bra. Längden får bli som den blir. Blir det femtio sidor så blir den kort, men jag har i alla fall inte tagit med mig detaljer jag anser onödiga.

För några veckor sedan bestämde jag mig för att se alla Vänner-säsonger. Exakt alla. Detta är en omtalad serie som jag aldrig haft möjlighet att se då jag inte växt upp med kanal 5. Slutresultat: Serien var så j*vla f*cking underbar att jag grät av awesomeness!
Biverkningarna var det vanliga, jag kunde inte släppa tanken från serien och blev helt besatt av allt och alla karaktärer. Det var nu jag insåg att jag behövde skaffa mig en hobby och då min kära tvillingsyster Josefine visade mig sina virkade Harry Potter-gubbar visste jag att jag hittat min grej. Ja, jag skulle bara prova det först. Så jag satte igång med virkning och biverkningarna blev rejält ont i fingrar och handleder. Klagande skickade jag sms till min tvilling om varför hon inte varnat om smärtan. Lite skratt och en halvfärdig anka senare, med dysfunktionell huvudform, slutade jag för kvällen och väntar med att avsluta projektet.
Lägger upp bild när jag väl är klar på min befjädrade vän :)

1 kommentar: