tisdag 21 februari 2012

Oh happy day

Plötsligt kan inget gå fel. Inget kan ens bli fel för mig. Mitt liv börjar sakta gå upp för stegen och jag är oövervinnerlig!
Idag har jag fått jobb. Från och med den 21 februari 2012 är jag timvikarie på förskolor inom Höörs kommun. Det är ingen regelbunden lönecheck i månaden, men timlönen är bra och det krävs inte många timmar för att komma upp i den summan som krävs för att min resa till England inte längre behöver vara en dröm.

I onsdags var jag på min första hockeymatch med Josse. Jag har aldrig varit sportintresserad och hockey har jag aldrig prioriterat att följa. Vi såg Malmö Redhawks mot Troja Ljungby på Malmö arena. Känslan var obeskrivlig! Att det kan vara så roligt att se något meningslöst, men ändå finns lusten att fortsätta se. Detta kommer absolut inte vara min sista hockeymatch, det lovar jag. Jag borde nog inte oroa mig heller när jag kollar sportsidorna i tidningen på morgonen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar