måndag 27 februari 2012

Barnboks-mani

Har letat igenom förrådet efter en viss barnbok jag hade som liten, men att ge sig in där är stört omöjligt. Det jobbiga är att jag inte kommer ihåg titeln på boken. Det jag vet är att det är en antologi med olika sagor i, bland annat om Lille Trille. Mitt starkaste minne är att det ska finnas grisar i 1700-talskostymer märkligt nog. Och så finns det ramsan:
Den lilla grisen gick till torget
Den lilla grisen blev kvar
Den lilla grisen åt rostbiff
Den lilla grisen blev utan
och den lilla grisen sa nöff nöff nöff jag kan inte hitta hem

Någon som har en idé om vilken bok? Antagligen är den utgiven i början av 1990-talet (Min barndoms början), men längre kommer jag inte. De tär helt sjukt vad en bok kan fastna på huvudet och jag blir galen om jag inte kommer på vilken det är. Tänkte ta en tur till biblan imorn och leta på deras barnavdelning. River väl ut hela förrådet om jag inte hittar den. Jag ska hitta den, jag bara ska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar